تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/16 - 13:36
کد خبر: 463775

خلخال: چرا صدای جوانان منطقه در تریبون مجلس نمی‌شوید؟/ تاکی جوانان منطقه باید قربانی خودکشی شوند؟

خلخال: چرا  صدای جوانان منطقه در تریبون مجلس نمی‌شوید؟/ تاکی جوانان منطقه باید قربانی خودکشی شوند؟

مختار خلخال گفت: روی سخنم به آن دسته از آقایان است که چند وقت دیگر برای رای به این منطقه می‌آیند باید متذکر شد اول باید بگویید برای این مردم و آسیب های اجتماعی جوانانمان چه کردید؟ برای خودکشی و خودسوزی پسران و دخترانمان چه کردید؟ بعد از این مردم توقع حمایت داشته باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مختار خلخال، فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص مسائل آسیب های اجتماعی در این استان گفت: سال‌هاست در کهگیلویه بزرگ شاهد آسیب های اجتماعی متنوعی از جمله اقدام به خودکشی دختران و پسرانمان هستیم.

خلخال در توصیف این مردم این منطقه گفت: منطقه ای که سال ها از زمان مبارزه با استبداد شاهنشاهی تا سالهای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دلیری مردان و زنان آن هستیم که همواره افتخارشان تفنگ یرنویی است که با آن همیشه مدافع ناموس و خاک خود بودند.

وی ادامه داد: مردمی که روزی برای دفاع از ناموس، دختران و پسران خود در برابر حمله دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدا کردند.

این فعال اجتماعی افزود: امروز همین مردم باید شاهد جان دادن دختران و پسرانشان باشند که دست به خودکشی می زنند به نحوی که آمارها در طول سال های اخیر یک وضعیت بحرانی را در منطقه نشان می دهد.

خلخال گفت: در جدیدترین اقدام نیز اخیرا یک جوان نخبه و پرستار منطقه‌مان که خود باید نجات دهنده جان مردم باشد در روزهایی که روز جوان است با وجود این رویه اشتباه آسیب های اجتماعی جان خود را گرفت.

مختار خلخال گفت: امروز مردمی که برای خوشبختی دخترانشان و فرستادن آنها به خانه بخت با چادر سفید از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند باید شاهد آن باشند که همین چادر سفید گاها طناب داری شده که دخترانشان را پرپر می‌کند و خانواده هایمان را دغدار کرده است.

این فعال اجتماعی بیاد کرد: امروز همان مردم که باید شاهد قد کشیدن پسر جوانشان باشند برای آینده آن برنامه ریزی کنند با دستان خودشان آن را کفن کرده و به خاک می سپارند.

خلخال در ادامه ضمن انتقاد از برخی مسئولین مطرح کرد: چند وقت دیگر عده‌ای برای جشنواره و برنامه های قومیتی و طایفه ای که بوی سیاسی کاری و تبلیغات زود هنگام انتخابات را می‌دهد هزینه های میلیونی می کنند اما در برابر پدیده شوم خودکشی پسران و دخترانمان که چند سالی است گریبان گیر ایل شده است کم توجه هستند.

وی افزود: آقایان مجلسی چرا صدای پسران و دختران ایلمان در تریبون مجلس نیستند؟ چرا صدای محرومیت منطقه از مجلس شنیده نمی شود؟ چاره‌ای برای این جوانان که هرساله پر پر می شوند کنید.

خلخال گفت: مردم ما از اصالتشان از فرهنگ اصیلشان سکوت کردند شما پیگیر مشکل این مردم باشید. اینجور نباشد که فقط ۶ ماه مانده به انتخابات یادتان بیاید که روستاهای دیشموک و چاروسا وجود دارد؟

مختار خلخال، فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد  بیان داشت: تا کی جوانان ما باید قربانی نگاه عده ای باشند که یادگرفتند تنها زمانی که کار از کار گذشته برگه به دست در آن هیاهو به دنبال مشخصات جوان از دست رفته مان باشند که قربانی پدیده شوم خودکشی شد.

مختار خلخال در پایان گفت: روی سخنم به آن دسته از آقایان است که چند وقت دیگر برای رای به این منطقه می‌آیند باید متذکر شد اول باید بگویید برای این مردم و آسیب های اجتماعی جوانانمان چه کردید؟ برای خودکشی و خودسوزی پسران و دخترانمان چه کردید؟ بعد از این مردم توقع حمایت داشته باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top